V oboch tunelových rúrach je podľa webu celkovo naprojektovaných vyše
1200 betónových blokov, do ktorých pôjde zhruba 72.000 kubických metrov
(m3) betónu. Kladenie je realizované 3D navádzaným grejdrom, ktorého
milimetrovú presnosť zabezpečuje robotická totálna stanica.
"Na prelome rokov sme začali s realizáciou betonáže pláne pod
vozovkové vrstvy v tuneli. Zatiaľ sme zabetónovali 15 blokov v severnej
tunelovej rúre. A keďže sme minulý týždeň ukončili betonáž sekundárneho
ostenia v druhom zálive, to nám umožňuje pokračovať v betonáži pláne v
ďalších blokoch," zhodnotil Igor Jurík, vedúci strediska podzemných stavieb Skanska SK.
"Spoločnosť Skanska rozširuje personálne kapacity a mechanizmy jednak
v tuneli, ako aj na vonkajších úsekoch stavby pre čo najrýchlejší
postup prác na dostavbe tohto úseku diaľnice," dodal riaditeľ závodu Inžinierske staviteľstvo Skanska SK Ivan Dimitrov.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podpísala v apríli 2021 zmluvu so
spoločnosťou Skanska, ktorá je novým zhotoviteľom úseku diaľnice D1
Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Zmluvná cena na dokončenie
13,5-kilometrového úseku D1 vrátane 7,5 kilometra dlhého tunela Višňové
je 255 miliónov eur.
Diaľničiari v decembri minulého roka potvrdili, že diaľničný tunel
Višňové pri Žiline sa nepodarí sprejazdniť v pôvodne avizovanom termíne,
teda do konca roka 2023. Dôvodom sú zistenia z diagnostiky stavby
tunela, ktorá preukázala, že je nutné urobiť opravné práce vo veľkom
rozsahu.